اعتیاد به بازیهای اینترنتی یک بیماری رو به گسترش
تحقیق راجب یکی ازاسیب های نوپدید اجتماعی اعتیاد به اینترنت
تاریخ : شنبه 26 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

روانشناسان می گویند، اعتیاد به بازیهای آنلاین یک اختلال جدی در عملکرد افراد محسوب می شود که می تواند تاثیرات مخربی در روابط اجتماعی آنها بگذارد.

مرکزمشاوره دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد هر روز با تلفن تعداد بسیاری از معتادان بازیهای آنلاین روبرو است که به دلیل ناکامی در این بازی یا هیجانات منفی دستخوش استرس، افسردگی یا خشم شده اند.

به نوشته بوستون گلاب، دکتر "مارزا هخت اورزاک" روانشناس بالینی مرکز مطالعه معتادان کامپیوتری در بیمارستان مک لین در بلمونت می گوید، بازیهای آنلاین می تواند به سرعت افراد را مجذوب خود کند به ویژه که اکنون با استفاده از شبکه ارتباطی گسترده در و بهره گیری از لپ تاپ ها در مکان های مختلف به راحتی می توان این بازیها را در همه جا از کافه و قطار گرفته تا پشت میز اداره پی گرفت.

بازیهایی چون The Sims،  Everquest، Warcraft World of (دنیای حیله های جنگی) محبوبیت بسیاری در میان بازیهای آنلاین دارند که بازیکنان را با رویاپردازی در باره نقش های مختلفی که در این بازی ایفا می کنند، مجذوب خود می کند.

دکتر اورزاک می گوید هفته ای چندین بیمار تحت عنوان معتاد به بازیهای اینترنتی دارد:"بسیاری ازآن ها معتاد به بازی در نقش های مختلف در بازیهای آنلاین هستند. آن ها چنان به نقش های خود وابسته شده اند که تصور می کنند، درجهان واقعی هم این نقش ها ادامه دارد."

گفته می شود در حدود شش و نیم میلیون نفر در سراسر جهان ماهیانه بطور متوسط پانزده دلار برای حق اشتراک بازیهای آنلاین می پردازند. بسیاری از این افراد برای مدتهای طولانی به بازی در یک جهان تخیلی می پردازند.

متخصصان اکنون در حال ارائه برنامه های کامل تری برای درمان معتادان بازیهای اینترنتی هستند.

در طول تابستان جاری مرکز خدمات مشاوره اعتیاد اسمیت و جان در آمستردام برنامه ای برای درمان این بیماران با عنوان Detox معرفی کرد. درژوئیه گذشته این مرکز یک اردو برای این معتادان در جنگل های آلمان ترتیب داد تا آن ها را دو هفته از اینترنت و بازیهای کامپیوتری دور نگه دارد.

دکتر اورزاک می گوید او همیشه از اینکه بصورت آن لاین با بیمارانش در تماس باشد پرهیز داشته است و ترجیح می دهد که" آن ها را رو در رو ببیند." با این همه گاهی هم استثنا قائل می شود:"چند بیمار بیچاره از چین از من تقاضای کمک کردند" زیرا آن ها پس از آنکه در یافتند یک مرکز درمان معتادان به بازیهای اینترنتی در چین از الکتروشوک برای درمان استفاده می کند وحشت زده شده بودند.

منبع: http://cyberconf.ir/SecondLife/TheArticle.aspx?newsID=9




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
درباره من: به وبلاگ من خوش آمدید در این وبلاگ مطالبی راجب اسیب های اجنماعی نوپدید (اعتیاد به اینترنت)برای شما بازدیدکنندگان گرامی اماده کردم عتیاد به اینترنت یا در سطحی وسیع‌تر استفاده بیش از حد از اینترنت و رایانه در زندگی و وابستگی به آن به صورتی که در انجام کارهای روزانه مشکلاتی پیش آید. این اختلال گونه‌ای از مشکلات روانی محسوب می‌شود که البته این طبقه‌بندی همچنان مورد تحقیق و بررسی است. فعالیت آنلاین افراد مبتلا به این اختلال می‌تواند انجام بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگنویسی، پورنوگرافی، شبکه‌های اجتماعی یا خرید اینترنتی باشد. مخالفان این نظریه اعتقاد دارند که این نوعی عادت و رفتاری تکراری است و گونه‌ای از اعتیاد محسوب نمی‌شود.